جلوگیری از طلاق

برای جلوگیری از طلاق باید چه کاری انجام داد؟

هدف از نوشتن این مقاله کمک به زوج هایی که در آستانه ی طلاق و جدایی قرار گرفتند، می باشد و این سوال برای آنها پیش می آید برای جلوگیری از طلاق باید چه کاری انجام بدیم؟ در نظر داشته باشید که باید منطقی فکرکنید و تصمیم بگیرید. خیلی خوبه زمانی که با مشکلاتی در زندگی مشترک خود مواجه می شید عاقلانه رفتارکنید و عجولانه تصمیم نگیرید. خواهشا زمانی که با مشکلی در زندگی خودتون برخورد می کنید، یادی از لحظات خوب زندگیتون بکنید، این کار باعث تامل در شما می شود و به جای یک تصمیم عجولانه سعی در حل مشکلات خود می کنید. خبر خوب اینه که شما می خواهید رابطه خودتون رو نجات بدید و شروع تازه ای داشته باشید.  پس باید بهتون بگم که برای این کار اولین چیزی که خیلی مهمه ایجاد یک تغییر بنیادین در ذهنتون هست. به قول معروف همیشه یک طزفه به قاضی نرید و بعد هم راضی برگردید. توجه داشته باشید که هر اختلافی که به وجود میاد و طولانی مدت حل نمیشه دو طرف مشکلاتی را به وجود آوردن. حالا هیچ کس به دنبال مقصر نمی گرده، بلکه منظور این هست هر کس به اندازه ی خودش مسئولیت این مشکلات را به عهده بگیرد و تلاش کنه با استفاده از راه های مختلف حلش کنه.

شایع ترین دلیل برای جدایی چیست؟

طبق آمار و تحقیقاتی که در دادگاه های خانواده انجام شده  یکی از شایع ترین دلایلی که باعث مشکلات جدی بین روابط زوجین پیش اومده این هست که هر دو طرف به دلیل ناراحتی، عصبانیت، بغض و کینه از هم عقب نشینی می کنند. و مطلب بعدی این هست که ثابت شده خانم ها اختلافات رابطه ی خود را دنبال می کنند در صورتی که آقایان مایل هستند عقب نشینی کنند. در اینجا بهتون بگم که عقب نشینی از مشکلات یک درمان موقتی می باشد  راه حل ماندگار و همیشگی نیست.  اما حتما به دنبال رفع مشکلاتتون به صورت همیشگی برید. چرا که فرار از اختلافات و مواجه نشدن با آنها باعث به وجود آمدن عواقب خطرناک و جبران ناپذیری هست. بعد از همه ی صحبت ها می خواهیم راجع به 4 قدم خیلی موثر در جلوگیری از طلاق صحبت کنیم. بعد از خواندن این مطلب به یک زوج درمان متخصص هم حتما مراجعه کنید.

4 اقدام مناسب برای جلوگیری از طلاق

  1. میتونید شکایت کنید اما سرزنش هرگز!

اگر شما همیشه عادت به انتقاد ازشریک زندگی مشترک خود دارید این کار رو بگذارید کنار. باید بدونید که صحبت کردن خیلی نتیجه ی مطلوب تری نسبت به انتقاد دارد. به طور مثال شما از دیر اومدن همسر خود ناراحت هستید به جای اینکه به او بگویید، تو همیشه در میای خونه، بهش بگید ما با هم توافق کرده بودیم شما کمی زودتر به خونه بیای.

  1. مهارت کافی در حل اختلافات خود بدست بیاورید

حتما در این موضوع متوجه بشید که ما چی به شما میگیم. ما هیچ وقت به شما نمی گیم اختلافاتتون رو بگذارید کنار چرا که این کار بسیار خطرناکه؟! به نظرتون چرا؟ کنار گذاشتن اختلافات یک دفعه به جای مدیریت اونها باعث به وجود ومدن یک رابطه سرد و ساکن میشه و طلاق عاطفی بین شما اتفاق میفته.

  1. روی مسائل دیگری متمرکز شوید

برای خودتان یک برنامه ریزی داشته باشید. از تخریب همسر خودتون جلوگیری کنید. در زمان خشم و تحقیر و اهات به شریک زندگی خودتون به کار دیگری بپردازید. استفاده از لحنی با تمسخر و نیش خند اکیدا ممنوع.

  1. از عاطفه جسمانی خود استفاده کنید

یک کاوشگر برجسته در حوزه ازدواج به نام دکتر کوری فلوید می گوید همسر خود را در آغوش بگیرید و لمس کنید و دست او را بگیرید چرا که این کار هورمون اکسی توسین آزاد میکنه و آرامش را به وجود میاره.

به عرض شما عزیزان برسونیم که خیلی از نکات دیگری قبل از طلاق وجود داره و شما باید بدونید که در مقالات بعدی تک به تک ذکر خواهیم کرد.

 

 

وبسایت https://shayegan.net/
نوشته ایجاد شد 36

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا