کشف استعداد

روش های کشف استعداد

همانطور که می دانید ما قبلا در وب سایت راه نو مقاله هایی در رابطه با مفاهیم استعدادیابی منتشر کرده ایم. امروز و در ادامه مقاله های قبلی می خواهیم چند متد کاربردی و موثر برای شناختن بهتر استعداد ها و کشف استعداد به شما همراهان همیشگی راه نو عرض کنیم.

قطعا همه شما آلبرت اینشتین را می شناسید، فیزیک دان پرآوازه ای که معروف ترین نظریه اش نظریه نسبیت خاص و نسبیت عام بودند. البته که همه شما آلبرت اینشتین را خیلی خوب می شناسید و قطعا هدف این مقاله معرفی آلبرت اینشتین به شما عزیزان نیست. احتمالن همه شما این جمله منتسب به اینشتین را شنیده اید که می گوید”همه انسان ها نابغه اند. اما اگر بخواهیم درباره نبوغ یک ماهی بر مبنای توانایی اش در پریدن روی درخت قضاوت کنیم، آن ماهی در تمام زندگی خود را یک احمق تمام عیار فرض می کند” قطعا شما هم با این جمله معروف اینشتین کاملا موافق هستید و هیچ مخالفتی با آن ندارید. شما هم می دانید هر موجودای در برخی زمینه ها نسبت به سایرین مستعدتر و توانمندتر می باشد.

کشف استعداد

بنابراین سوالی که الان با آن مواجه هستیم این است که چطور متوجه شویم که در چه زمینه هایی مستعد تر هستیم.

همانطور که قبلا هم خدمت شما عزیزان عرض کردم شما برای استعدادیابی می توانید به مراکز استعدادیابی مراجعه کنید و با انجام دادن یکسری تست ها و صحبت کردن با متخصصین استعدادهای خود را بشناسید و همانطور هم که در جریان هستید موسسه راه نو فعالیت های گسترده ای در رابطه با استعداد یابی انجام می دهد و شما می توانید با مراجعه حضوری به مجموعه راه نو از خدمات استعداد یابی این مجموعه استفاده کنید.

اما علاوه بر مراجعه به مراکز استعدادیابی که اصولی ترین روش برای کشف استعداد ها می باشد، روش های دیگری هم برای استعداد یابی وجود دارد که در ادامه تعدادی از این روش ها را ذکر می کنیم.

برای کشف استعدادهایمان چه کارهایی انجام دهیم

  • مسئولیت های متعددی را بپذیرید

همیشه سعی کنید تا مسئولیت های متعدد را بپذیرید و کارهای زیادی انجام دهید، با این روش و به مرور زمان شما می توانید استعداد های خودتان را کشف کنید. کسانی که کارهای اداری انجام می دهند معمولا خلاقیت خود را از دست می دهند، اگر شما هم جز کسانی هستید که در ادارات دولتی مشغول به کار هستید حتما سعی کنید تا  کارهایی فراتر از کارهای معمولتان انجام دهید. جک ولش مدیرعامل شرکت جنرال الکتریک می گوید همیشه به اوج فکر کنید و کارهایی فراتر از وظایفتان انجام دهید تا به انسان موثرتری تبدیل شوید.

  • کارهایی که دوست دارید انجام دهید

یکی از روش های تاثیرگذار در کشف استعداد های پنهان این است که کارهایی انجام دهید که به آنها علاقه دارید. به این  فکر کنید که چه کارهایی دوست دارید انجام دهید اما تا به حال انجام نداده اید. ببینید کدام یک از کارهایی که دیگران انجام می دهند را دوست دارید امتحان کنید.

  • کارهایی را انجام دهید که از انجام دادن آنها واهمه دارید

یکی دیگر از روش های کشف استعداد انجام کارهایی است که از انجام آنها ترس و واهمه دارید. ترس عامل شکست و عدم موفقیت می باشد، برای کشف استعدادها و رسیدن به موفقیت با ترس هایتان مقابله کنید.

  • همه چیز را تست کنید

سعی کنید کارهای مختلفی را انجام دهید تا بتوانید زمینه هایی که در آن استعداد دارید کشف کنید. البته اگر حس کردید در زمینه ای استعداد ندارید آن کار را سریع کنار بگذارید.

  • به تخیلات دوران بچگیتان فکر کنید

معمولا همه ما در دوران کودکی تخیلاتی داشتیم، سعی کنید به خواسته ها و تخیلات دوران کودکیتان فکر کنید.

کشف استعداد

  • به کارهایی که به سادگی انجام می دهید فکر کنید

معمولا همه ما  کارهایی که در آنها استعداد داریم را به سادگی انجام می دهیم و معمولا هم نسبت به آنها بی توجه هستیم و دنبال کشف استعداد درکارهای سخت هستیم .مثلا کسانی که در سخنوری استعداد دارند، خیلی راحت صحبت می کنند اما نسبت به آن بی توجه هستند. سعی کنید به کارهایی که به سادگی از عهده انجام آنها بر می آیید فکر کنید.

در مقاله امروز راه نو ما تمام تلاش خود را کردیم تا متدهایی که در کشف استعدادهای پنهانتان به شما کمک می کنند را به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مقاله کاربردی بوده باشد و مورد پسند شما عزیزان واقع شود. از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم.

وبسایت https://shayegan.net/
نوشته ایجاد شد 36

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا