انتخاب شغل

چگونه بهترین شغل را انتخاب کنیم؟ 7 کلید طلایی برای انتخاب شغل

یکی از مسائل بزرگ ومهم زندگی ما انسان ها کارکردن یا همون شغل ما هست. پس دونستن 7 کلید طلایی هم مهمه. تقریبا همه ی ما برای زندگی کردن در هر سطحی برای رفع نیازهای اساسی خودمون باید درآمد داشته باشیم. خوب به نظرتون چه جوری باید درآمد داشته باشیم؟ خیلی واضح هست تقریبا امروزه برای هر کاری چه نیازهای ضروری چه غیرضروری احتیاج به پول داریم، حالا چه جوری پول میتونیم داشته باشیم؟ این هم جوابش معلومه، با کار کردن. یه سری چیزها نیازهای طبیعی ما هستند و ما برای رفع نیازها طبیعی خودمون باید تلاش کنیم. تو مطلب قبلی راجع به رضایت مندی شغلی و تئوری مهمی راجع به اون مطرح شد. و اینکه با کمک یک مشاوره شغلی میتونید رضایت مندی شغلی خودتون رو به دست بیارید. حالا تو این مقاله میخوام راجع به یک اصل مهم که توی زندگی همه ی ما خیلی نقش داره و برامون مهمه چند تا نکته ی طلایی بگم. انتخاب شغل خیلی مهمه، خیلی هیجان که از بین تعداد زیادی کار متفاوت باید یه کار مورد علاقه و مناسب رو انتخاب کنیم. حتی این یه تصمیمی هست که وقتی تو موقعیتش قرار میگیری استرس زاست خیلی. اگر مهارت و تجربیات لازم را داشته باشید، می توانید انتخاب کنید. شما می توانید مزیت خود را برای بهره برداری از کارهایی که نزدیک به موقعیت ایده آل شما هستند فرود آورید. شما قادر خواهید بود که یک شغل را انتخاب کنید که مناسب شرایط شخصی و اهداف شغلی شماست. شما لازم نیست که اولین پیشنهاد شغلی خود را دریافت کنید، مگر اینکه مطمئن باشید این موقعیت مناسب برای مرحله بعدی حرفه شما است.

7 کلید طلایی برای انتخاب شغل

 1.مدام در جست و جوی شغل باشید

خودتان را در “حالت جستجوی شغلی مداوم” حفظ کنید، بنابراین برای فرصت هایی که در آنها بوجود می آیند آماده هستید.تمامی اسناد شغلی خود راحفظ کنید. موفقیت های خود را در شغل فعلی خود حداقل به صورت ماهانه ثبت کنید و آنها را به رزومه در آورید. اگر مهارت های شما در تقاضای زیاد باشد، کارفرمایان اغلب از شما درخواست همکاری خواهندکرد ، پس آماده باشید که به گزینه های جذاب پاسخ دهید.

 2.مشخصات کارآفرینی و کارفرمای خود را ایجاد کنید

این به شما کمک خواهد کرد موقعیت های جذابی را شناسایی کرده و دیگر شغل هایی را که فکر نمی کنید مناسب باشد،درگیرش نشید. در نظر بگیرید که چه نوع کارفرمایی برای شخصیت و سبک کاری شما مناسب خواهد بود. برای انجام این کار، در مورد عناصر شغل فعلی و گذشته خود که بیشتر از همه لذت می برید، فکر کنید و آن را بنویسید. از خود بپرسید: کدام فعالیت در مورد شغل فعلی شما رضایت بخش تر است؟ چه چیزی می تواند در کار بعدی شما اجتناب کند؟ از لحاظ تعادل کار و زندگی چه چیزی را می خواهید؟فرهنگ سازمانی ایده آل شما چیست؟ کدام شغل برای شما مناسب تر است؟

  3.چه کاری دیگری را در یک شغل می خواهید؟

شما همچنین می توانید در آنچه ممکن است از کار فعلی خود را از دست رفته است. به عنوان مثال، اگر از رویدادهای برنامه ریزی لذت می برید، آیا برنامه ریزی رویدادی به اندازه کافی در نقش فعلی شما انجام می دهید؟ شاید کار فعلی شما فرصت های ناکافی برای پیشرفت را ارائه کند، یا رئیس شما بیش از حد استبدادی است و شما مایل به آزادی بیشتر برای تصمیم گیری و برنامه ریزی گردش کار خود هستید.

 4.کار کامل خود را در نظر بگیرید

برخی از ارزیابی های حرفه ای آنلاین هستند که برای کمک به شما برای شناسایی ارزش ها، منافع یا ویژگی های شخصیتی که ممکن است بخواهید در کار ایده آل خودتان محک بزنید، می آزماید.اگر شما در تلاش برای شناسایی جنبه های کلیدی حرفه ای ایده آل خود هستید، می توانید از کمک یک مشاور حرفه ای درخواست کنید. اگر یک شرکت رویایی دارید که دوست دارید برای آن کار کنید، شاید زمان برای ارتباط با آنها باشد.

 5.ارزش خود را بشناسید.

یکی از مزایای داشتن تقاضای بالا این است که فرصتی برای ارتقاء شما باشد. تحقیقات در مورد میزان شغل خود را از طریق منابع حقوق و دستمزد آنلاین، توسط سازمان حرفه ای خود و شبکه های غیر رسمی با متخصصین دیگر، بررسی کنید. این نکات را برای تعیین اینکه چقدر ارزش دارید، مرور کنید.

 6.آیا پول بیشتری می خواهید؟

اگر فکر می کنید که باید درآمد بیشتری داشته باشید ، در نظر بگیرید که مشاغل دیگری را انتخاب کنید که دارای جبران مالی بیشتر باشند. مراقب باشید که اگر شما آماده تغییر شغل نیستید، اولتیماتوم را به کارفرمای فعلی خود ندهید. شما نمیخواهید شغل خود را قبل از اینکه آماده باشید حرکت کنید از دست بدهید.

 7.مهارت های بیشتری دریافت کنید

اگر شغل بعدی که دوست دارید به مهارت یا دانش نیاز داشته باشید که شما به طور کامل ندارید یا مایل به گسترش مسئولیت های فعلی خود در زمینه های جدید هستید، کشف کنید که آیا می توانید این مهارت ها را در موقعیت خود قرار دهید یا آنها را بسازید. کارفرمای شما ممکن است انعطاف پذیر تر از شما فکر می کند در اصلاح کار خود را اگر شما یک کارمند بسیار ارزشمند است، و آنها نمی خواهند شما را از دست بدهند. همچنین، کلاس ها و فرصت های آموزشی را برای به دست آوردن زمینه مناسب برای کار بعدی خود بررسی کنید.

صحبت پایانی

این نکته هایی که مطرح شد مهم ترین نکات برای انتخاب شغل مناسب شما عزیزان بود اما باید برای انتخاب یک شغل مناسب حتما با افراد مشاور در این زمینه مشورت کنید که موسسه تدبیر راه نو در این زمینه اطلاعات بسیار مفید را در اختیار شما قرار میدهد. رضایت مندی کامل شغلی را با مطالب تدبیر راه نو بدونید.

وبسایت https://shayegan.net/
نوشته ایجاد شد 36

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا