روش درس خواندن

روش درس خواندن با 13 تکنیک طلایی برای تقویت حافظه

چند نکته ی خیلی مهم و تکنیک طلایی برای تقویت حافظه هست میخوام به محصل هایی که همیشه دغدغه امتحانات رو دارن و یا به والدین همیشه نگران بگم. شما که محصل هستید میدونید که رقابت درس خوندن خیلی زیاد شده، مخصوصا بازار داغ کنکور میدونید که چه هزینه هایی برای دانش آموزان در این سال انجام میدن که بتونند رتبه های خوب بیارند. ولی خیلی از دانش آموزان با کمترین هزینه ها فقط با یک مشاوره تحصیلی خوب و راه کارهایی برای درس خوندن به بهترین رتبه های کنکور میرسند. خیلی جالبه که در اکثر اوقات موفق ترین نفرات در کنکور کمترین هزینه ها رو کردن. یه سوال، به نظرتون افراد موفق در کنکور چی کار می کنند؟ هزینه های زیاد؟ یا فکر می کنید اونها با شما خیلی متفاوت هستند؟ یا بهره هوشی خیلی بیشتری دارند؟ یا روش درس خوندنشون با شما فرق میکنه؟ حالا من میخوام با تحقیقات جواب رو بهتون بدم. تحقیقات نشون داده که هیچ چیز متفاوت و خاص تری نسبت به شما ندارند بلکه روش درس خوندنشون و راه کارهایی برای تقویت حافظشون دارند. حالا که جواب سوالتون رو گرفتید میخوام چندتا ازهمین بهترین روش هایی که با انجامش نتیجه میگیرید رو بهتون بگم.

 

تکنیک طلایی برای تقویت حافظه

روش تقویت حافظه
روش تقویت حافظه

راه رفتن

قبل از هر آزمونی

ثابت شده است که ورزش می تواند حافظه و قدرت مغز شما را افزایش دهد. تحقیق انجام شده توسط دکتر چاک هیلمن از دانشگاه ایلینوی شواهدی ارائه می دهد که حدود 20 دقیقه پیاده روی  قبل از امتحان می تواند عملکرد را بهبود بخشد، این روش خیلی موثر هست حتماامتحانش کنید.

 

بجای د‌رس خوندن ساده با صدای بلند درس بخونید

یاد بگیرید به جای اینکه با صدای آروم و یا در دل خود درس بخونید با صدای بلند راه بروید و درس بخونید ، اولش یکم سخته ولی خیلی خوبه. شاید همه فکرکنند شما دیوانه شدید(: ولی زمانی که این کار رو انجام میدید از نتیجه خیلی خوبش شگفت انگیز میشید.

 

آموزش آنچه را که آموخته اید

بهترین روش برای تست اینکه آیا شما واقعا چیزی را درک می کنید این است که سعی کنید آن را به شخص دیگری آموزش دهید. اگر شما نمیتوانید کسی را به گوش دادن برسانید، پس بدونید که اون مطلب رو هنوز خوب یاد نگرفتید پس باید بیشتر تمرین کنید. و این رو بدونید آموزش مطلبی که یادگرفتید باعث تکرار مکررات شده و خیلی بهتر در ذهن شما نقش میبنده.

رسم نمودار

نمودارهای نقشه برداری به شما کمک می کند تا اطلاعاتی را که می توانید توصیف کنید، تجسم کنید. این در ذهن شما یک حافظه تصویری ایجاد می کند که می تواند در یک امتحان فراخوانده شود. حتی ممکن است از شما خواسته شود تا دیاگرام هایی مانند قلب انسانی را در امتحان خود بکشید یا برچسب گذاری کنید، بنابراین تمرین کنید!

از برنامه ها برای مسدود کردن سایت های منحرف استفاده کنید

یکی از بدترین ضربه هارو در حساس ترین دوره ی زندگیتون تلفن های همراه که دارای برنامه های نرم افزاری زیادی هستند دیگه خودتون میدونید از کدوم برنامه ها و سایت ها حرف میزنم(: از شرش خلاص بشید برای یه مدتی کوتاه تا اینکه به اهدافتون برسید.

مستند در مورد موضوع درسیتون تماشا کنید

مستند ها یک روش سرگرم کننده برای جمع کردن یک داستان کامل در یک زمان کوتاه هستند. این به شما کمک می کند تا جزئیات کلیدی را از یک داستان به یاد بسپارید و حتی ممکن است اعتبار اضافی را برای اشاره به این که ابتکار شما را گرفته اید و یک فیلم در مورد موضوع تماشا کنید!

ایجاد فلش کارت ها برای نکات

درس هایی مثل: زبان، عربی، ادبیات، فرمول های ریاضی و غیره… دارای کلمات و نکاتی مهم هستند که میتونید برای اونها فلش کارت درست کنید یا اگر زمانش رو ندارید تهیه کنید. این کار ثاب شده که برای تقویت حافظه و یادگیری بسیار موثرهست ، این یکی از کارهای مهمه که باید انجام بدید. اجبارییه!!!!

گوش دادن به نوع صحیح موسیقی

شاید براتون عجیب باشه!!! فکر میکنید گوش دادن موسیقی حواستون رو از درس خوندن پرت میکنه؟ منظور من از موسیقی گوش دادن یه موسیقی خاص هست ونه موسیقی شاد و هیجانی!! اینکه چه موسیقی میتونه به تقویت حافظه شما کمک کنه بر اساس شخصیت شما تصمیم گیری میشه که راجع به این در مقاله ی بعدی در سایت تدبیر راه نو با شما صحبت میکن.

فضای مطالعه ی خود را قابل تحمل کنید

ببینید این کار خیلی ساده هست، احتیاجی نیست که کلی هزینه کنید و فضای مطالعه خودتون رو مجهز کنید. صرفا یک صندلی که شما با اون راحت باشید و ایجاد یک فضای آروم کافیه اما مهمه!!!

تمرین، تمرین، تمرین …

پاسخگویی نمونه به سوالات امتحان گذشته می تواند به تمرین مغز شما برای بازیابی اطلاعات کمک کند. ایجاد شرایط واقع بینانه، امتحان مانند و درک خود را با استفاده از ابزار جدید آزمون ما.

خواب مناسب شب قبل امتحان

اطمینان حاصل کنید که شبهای امتحاناتتان به خوبی استراحت کنید . هنگامی که شما بخوابید، مغز شما اطلاعاتی را که در هنگام مطالعه آموخته اید، جذب می کند، بنابراین یک خواب شبانه به شما کمک خواهد کرد که این فرمول های ریاضی مزاحم را که برای امتحان شما نیاز دارید را به خاطر بسپارید!

زمان بندی خواب
زمان بندی خواب

از عطرها یا آدامس استفاده کنید تا از حافظه خود استفاده کنید

این ممکن است به نظر کمی تصادفی باشد اما اسپری کردن یک عارضه ناآشنا در حالی که شما در حال مطالعه است یکی از روش های مطالعه است که می تواند حافظه خود را تکرار زمانی که شما اسپری آن را دوباره قبل از امتحان. جویدن نوع عجیب و غریب آدامس به همان شیوه عمل می کند.

مطالعه به صورت گروهی

مطالعه در یک گروه می تواند به شما در جمع آوری بینش های جدید برای بهبود تجربه یادگیری کمک کند. قطعا در یادگیری بهتر به شما کمک خواهدکرد.

صحبت پایانی

خب تکنیک طلایی برای تقویت حافظه رو بهتون گفتم تا بتونید همیشه در تمام مراحا تحصیلیتون استفاده کنید و موفق باشید، یه نکته خیلی مهمی دیگه ای که خیلی روی موفقیت شما میتونه تاثیر بزاره داشتن یک مشاور خوب تحصیلی هست تا بتونه به اهداف شما سمت و سوق بده و به موفقیت نزدیکتون کنه.

وبسایت https://shayegan.net/
نوشته ایجاد شد 36

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا