زندگی موفق

چگونه می توانیم یک زندگی موفق داشته باشیم؟

درابتدا می خواهیم از شما بپرسیم به نظر شما زندگی موفق چه ویژگی هایی دارد؟ هرکسی در جواب به این سوال پاسخی متفاوت دارد. اما ثابت شده تمام نظرهای شما از یک موضوع سرچشمه می گیرد. تمامی چیزهایی که ما اظهار می کنیم با داشتن اون ها زندگی موفقی خواهیم داشت از حس رضایت سرچشمه می گیرد. همین که شما احساس خوشحالی و رضایت در زندگی خودتون داشته باشید یعنی زندگی موفقی دارید. به نظر شما درسته؟ قطعا جواب خیلی از شما مثبت است. یک مثال در این رابطه براتون میزنم، فکرکنید نظر شما درباره ی داشتن یک زندگی موفق، داشتن یک شغل مناسب، رفاه و خیلی چیزهای دیگر از این قبیل باشد. شما با داشتن آنها احساس رضایت کامل می کنید، پس در کل این حس رضایت شماست که به شما حس یک زندگی موفق می دهد. حالا می خواهیم به صورت خیلی ساده راه هایی را به شما برای داشتن یک زندگی موفق بگیم. با خوندن این مطلب امیدواریم به موفقیت در زندگی برسید.

7 راهکار برای داشتن یک زندگی موفق

  1. خودشناسی

اولین قدمی که شما باید برای کسب یک زندگی موفق بردارید قدم خودشناسی هست . اغلب اوقات ما فکر میکنیم که خیلی زیاد خودمون رو می شناسیم و خواسته هامونو میدونیم. اما یکی از دلایلی که خیلی افراد احساس خوشبختی نمی کنند و مدام به دنبال امتحان کردن راه های مختلف برای کسب موفقیت در زندگی خود هستند عدم شناخت خود و خواسته هاشون هست. پس در قدم اول با خودتون خلوت کنید و خودتون و خواسته ها تون رو بشناسید.

  1. برای زندگی موفق در زمان حال زندگی کنید

یکی از راه های زندگی موفق این هست که شما در حال زندگی کنید چرا که این کار باعث افزایش تمرکز بیشتر شما در تمام امور زندگیتون میشه. ای داشتن یک زندگی موفق باید گذشته خود را رها کرده. گذشته رو رها کنید چرا که نه قابل تغییر است نه سودی برای شما دارد. پس تلاش کنید اشتباهات گذشته را انجام ندهید و آینده خودتون رو بسازید.

  1. مهم نیست دیگران راجع به شما چه فکری می کنند!

همیشه این رو بدونید که مردم به اندازه ای شما فکر می کنید دقت روی زندگی شما ندارند. اما چرا اغلب ما انگار همیشه برای مردم زندگی می کنیم؟ چرا لذت زندگی کردن رو از خودمون میگیریم؟ به دلیل اینکه همیشه برای دیگران زندگی می کنیم و برای خودمون نیستیم. در نظر داشته باشید شما نباید اساس خوشبختی زندگی خودتون رو بر مبنای قضاوت دیگران قرار دهید. معیارهای خوشبختی خود را بر اساس خواست خودتون بچینید نه دیگران اینطوری میتونید زندگی موفق رو تجربه کنید.

  1. توی یه زندگی موفق به نظرتون پول خوشبختی میاره؟

مطمئن هستم به خصوص در وضعیت حال جواب همه ی شما به این سوال بله هست(: اما باید توجه داشته باشید باید روی علایق خود تمرکز کنید و نه پولی که بدست میارید. چرا که فکر کنید شخصی مدت زیادی را صرف پول در آوردن می کند و پول چشمگیری را بدست می آورد. اما قبل از اینکه فرصتی برای خرج کردن و لذت بردن از آن بدست بیاورد بر اثر سرطان می میرد و هیچ لذت در دوران زندگی خود نبرده و در تلاش کسب درآمد زیاد بوده است.

  1. همیشه منتظر و آماده ی اتفاقات باشید

همیشه حواستان به امورکاری و شخصی خودتون باشه و بدونید که کارها چه جوری داره پیش میره. در نظر داشته باشید که درهر امری در زندگیتون اتفاق هایی بد یا خوب به صورت غیرمنتظره می افتد. پس همیشه حواستان به این اتفاقات باشد تا شکست نخورید. برای آمادگی مقابل این اتفاقات همیشه باید نقشه های جایگزین داشته باشید که کم ترین ضربه رو بخورید.

  1. احساسی تصمیم نگیرید

    فکرکنم تمام شما این را امتحان کردید که هر زمان احساسی تصیمم گرفتید کار رو خراب کردید. یک تصمیمی که روی فکر نباشد و از روی احساسات باشد تمام آینده شخصی و کاری شما رو به خطر میندازد. برای اینکه زندگی موفق داشته باشید قبل از هر تصمیمی آرام باشید و تصمیمی منطقی بگیرید.

    7.آدمای که زندگی موفق دارن بقیه رو بیشتر میبخشن

    در کل دوران زندگی شما پیش می آید که آدم های زیادی شما رو ناراحت بکنند. اما سعی کنید آنها را ببخشید چرا که گرفتن کینه و بغض از آنها تنها باعث گرفتن انرژی زیادی از شما می شود.

    صحبت پایانی

    در این مقاله راه های خوشبختی و رسیدن به زندگی موفق را گفتیم اما تعداد کمی از آنها را بازگو کردیم برای اطلاع از بقیه مطالب به مقالات بعدی رجوع کنید.

    سعی کنید بیشتر دیگران را ببخشید.

وبسایت https://shayegan.net/
نوشته ایجاد شد 36

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا