استعداد استدلال استقرایی

استعداد استدلال استقرایی چیست؟

با یکی دیگر از مقالات وب سایت تدبیر راه نو در خدمت شما همراهان همیشگی و وفادار موسسه تدبیر راه نو هستیم. همانطور که در جریان هستیید مقالاتی که در وب سایت ما منتشر می شوند به صورت سلسله مراتبی هستند و ما هربار یک موضوع را در چند مطلب برای شما شرح می دهیم. در مقاله امروز هم تصمیم داریم تا درباره استعداد استدلال استقرایی با شما صحبت کنیم. در مطالب قبلی ما در رابطه با استعدادیابی، استعدادیابی شغلی، تکنیک های استعداد یابی و مدل استعدادیابی اوکانر با شما عزیزان صحبت کردیم. استدلال استقرایی یکی از پارامترهای استعدادیابی در متد جانسون اوکانر بود، که در ادامه این مطلب ما این پارامتر را به طور کامل برای شما توضیح می دهیم. آیا تا کنون واژه استدلال استقرایی را شنیده اید؟ اصلا استدلال استقرایی چیست؟ آیا می دانید معنا و مفهوم استدلال استقرایی چیست؟ آیا می دانید این که ما استعداد استدلال استقرایی داشته باشیم چه تاثیری بر موفقیت های ما در زندگی و شغل و یا کسب و کار ما دارد؟

قبلا از اینکه ما را تا انتهای این مقاله همراهی می کنید کمال تشکر را داریم.

مفهوم استقرا چیست؟

اگر بخواهیم واژه استقرا، را خیلی ساده و عامیانه برای شما معنا کنیم می توانیم بگوییم استقرا یعنی مهارت و توانایی اینکه شباهت های موجود را در بین  تفاوت ها مشاهده کنیم.

حال می خواهیم با یک مثال ملموس استدلال استقرا را برای شما توضیح دهیم تا کاملا با مفهوم آن آشنا شوید. تصور کنید که شما در یک شرکت در زمینه مد و فشن دارید و شرایطی به وجود می آید که یک کارخانه پلاستیک سازی شما را به بازدید از آن کارخانه دعوت می کند. با توجه به اینکه کسب و کار شما هیچ ارتباطی با کارخانه ذکر شده ندارد آیا شما دعوت آنها را می پذیرید و از کار خانه ذکر شده بازدید می کنید و از آنها ایده می گیرید، یا دعوت آنها را رد می کنید و سعی می کنید وقت تان را برای دیدار با کسب و کار های مرتبطتان صرف کنید؟

آیا تاکنون بازدیدهایی از این دست داشته اید که با وجود تفاوت های موجود، برای شما الهام بخش باشند؟ آیا تاکنون از متدهای موفقیت کسب و کارها و یا حتی انسان هایی که با شما تفاوت های بنیادین دارند استفاده کرده اید و یا به صورت مستقیم و یا حتی غیر مستقیم از آن ها ایده گرفته اید و از متدهای آنها استفاده کرده اید؟ مفهوم استدلال استقرایی دقیقا همین است که شما توانایی مشاهده شباهت ها و ایده گرفتن از آنها را، در میان تفاوت ها داشته باشید.

استعداد استدلال استقرایی چیست
استعداد استدلال استقراییدچیست

استعداد استدلال استقرایی جانسون اوکانر

همانطور که گفتیم استعداد استدلال استقرایی یکی از پارامترهای استعدادیابی با متد جانسون اوکانر می باشد. در مدل اوکانر استدلال استقرایی یک استدلال قطعی نمی باشد. در استدلال استقرایی یکسری اطلاعات و داده و یا یکسری گزاره در اختیار شما قرار می گیرد که شما از این گزاره ها یکسری نتیجه می گیرید، که نتایج گرفته شده قطعا درست و یا قطعا اشتباه نیستند. این نتایج فقط ارزیابی شما از اطلاعات و گزاره های موجود می باشد. در واقع هدف استدلال استقرایی ایده گرفتن از هر کسب و کار و یا شرایط برای بهبود کسب و کار و شرایط زندگی خودتان می باشد.

مثلا شما موفقیت چندین کسب و کا ر را می بینید و از متدهای موفقیت انها به نتایجی می رسید و آنها را پیاده سازی می کنید، در این حالت شما از استدلال استقرایی استفاده کرده اید هر چند که ممکن است ارزیابی ها و نتایج  شما به طور مطلق درست نباشد.

سخن پایانی

در مقاله امروز وب سایت راه نو ما تلاش کردیم تا استعداد استدلال استقرایی را به عنوان یکی از پارامترها در مدل استعدادیابی جانسون اوکانر مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم که این مطلب کاربردی بوده باشد و مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد.

از اینکه وقت گرانبهای خود را در اختیار ما قرار دادید و تا انتها با ما همراه بودید از شما سپاسگذاریم.

وبسایت https://shayegan.net/
نوشته ایجاد شد 36

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا