استعدادیابی با متد جانسون اوکانر

استعدادیابی با متد جانسون اوکانر

در مقاله ای که امروز در وب سایت راه نو منتشر می کنیم قصد داریم تا درباره استعدادیابی با متد جانسون اوکانر با شما همراهان گرامی راه نو صحبت کنیم. اگر مقالات قبلی ما را دنبال کرده باشید می دانید ما یکسری مطالب در رابطه با استعدادیابی، استعدادیابی شغلی، تکنیک های استعدادیابی و … در وب سایت راه نو منتشر کرده ایم و امروز هم می خواهیم در راستای مقالات قبلی، مقاله استعدادیابی با متد جانسون اوکانر را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

گوته می گوید:هر كس با استعدادهايي آفريده شده كه بايد آنها را به كار بندد. به كار بستن آن ها، بزرگترين رسالت در زندگي هر فرد است.
شرکت آمریکایی جنرال الکتریک تقریبا 100 سال پیش، به این نتیجه رسید که همه انسانها می توانند همه نوع کار و فعالیتی را یاد بگیرند و انجام دهند، اما هر انسانی برخی از کارها و فعالیت ها را بهتر انجام می دهند. در واقع هر انسانی باید کارهایی که در آنها استعداد دارد را انجام دهد تا با صرف کمترین میزان انرژی به بالاترین بازدهی برسد.

شرکت آمریکایی جنرال الکتریک باور داشت که اگر پرسنل را در جایگاه هایی که استعداد بیش تری دارند قرار دهد، علاوه بر اینکه کارکنان خستگی کمتر و استهلاک کمتری پیدا می کنند، عشق ، انرژی و تمرکز بیش تری برای فعالیت خود صرف می کنند که نتیجه آن پیشرفت و موفقیت بیش تر شرکت می باشد. شرکت جنرال الکتریک مسئولیت این کار را به عهده جانسون اوکانر که متخصص روان سنجی بود، قرار داد.

جانسون اوکانر تقریبا چهل سال قبل و در سن نود سالگی فوت کرد اما نامش همچنان درزمینه استعدادیابی بر زبان ها باقی مانده است.

جانسون اوکانر که مسئولیت استعدادیابی شرکت جنرال الکتریک را بر عهده داشت در سال 1922  یک موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی با نام بنیاذ مطالعاتی اوکانر زیر نظر شرکت جنرال الکتریک تاسیس کرد و فعالیتهایش در حوزه استعدادیابی را به صورت گسترده تر ادامه داد.

طرفداران مدل استعدادیابی با متد جانسون اوکانر

در سالهای اخیر افراد خیلی زیادی از این روش استعدادیابی استفاده کرده اند که اگر بخواهیم نام تعدادی از این افراد را بگوییم می توانیم به دنیل پینک و دیوید مارو اشاره کنیم.

اصولا تمام متدهای استعدادیابی طرفداران و منتقدان خود را دارد. اما متد استعدادیابی اوکانر با توجه به اینکه اولین متد استعدادیابی فراگیر می باشد سرشار از نکته های ارزشمندی است که می تواند به ما در شیوه های استعدادیابی و استعدادیابی شغلی کمک کند.

چه نکاتی در متد استعدادیابی جانسون اوکانر مورد توجه قرار می گیرد

در متد استعداد یابی جانسون اوکانر نکاتی مانند استعداد استدلال استقرایی، استعداد تصور کردن ساختاری، توانایی استدلال تحلیلی، قدرت تشخیص سریع نوشته ها، تشخیص و تمایز رنگ ها، طراحی بصری، تسلط بر انگشت ها، استعداد مشاهده فرصت ها،تداعی کلمات، دامنه لغات، حافظه مشاهده و طراحی، تسلط عددی، سیلوگرام و یادگیری زبان خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

هدف از انتشار مقاله ی امروز معرفی شیوه استعدادیابی جانسون اوکانر به شما همراهان عزیز وب سایت راه نو بود. امیدواریم این مطلب مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد. از اینکه تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید کمال تشکر را داریم.

استعدادیابی شغلی راه نو

موسسه استعدادیابی راه نو با داشتن مشاورانی متخصص،متعهد، حرفه ای و مجرب آماده کمک به شما می باشد. شما می توانید برای کشف استعدادها و توانایی هایتان در زمینه های شغلی با مشاوران ما در تماس باشید.

وبسایت https://shayegan.net/
نوشته ایجاد شد 36

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا